Gyakran ismételt kérdések és válaszok

A leggyakrabban felmerülő kérdésekre itt azonnal választ kaphat

Általános

A Symbol Tech Zrt. egy tisztán szoftverfejlesztéssel, azon belül ügyviteli megoldások tervezésével és kivitelezésével, bevezetésével foglalkozó, magyar tulajdonú vállalkozás.

A Symbol Ügyvitel a Symbol Tech Zrt. saját tervezésű és fejlesztésű dobozos ügyviteli rendszere. A dobozos kifejezés azt jelenti, hogy saját ötletek és tapasztalatok alapján előre gyártott termékről van szó. Mivel cégünk saját fejlesztése (nem egy külföldi rendszer honosítása), így lehetőségünk van az igényekhez igazítani a terméket.

A programváltozatot két csoportba sorolhatóak. Az Easy és Standard változatok számlázó programok, míg az Office és Professional változatok készletkezelő (és gyártás-nyilvántartó) programok, amelyek szintén alkalmasak számla kiállítására.

A két csoport között az alapján tud választani, hogy fizikailag kezel-e készletet vagy sem. A csoportokon belüli termékek közül pedig az összehasonlító oldal alapján tudja kiválasztani az Önnek megfelelőt.

Minden programunk egy cég nevében történő számla (és egyéb bizonylat) kiállítására készült. Több cég használata esetén minden céghez meg kell vásárolni a programot, de a számítógépen elég egy példányban telepíteni a Symbol Ügyvitelt.

Amennyiben a céges szoros kapcsolatban vannak egymással (vevőtörzs közös és terméktörzs közel azonos) úgy már dobozos termékeinkben is elérhető a többcéges működés, amelyről ide kattintva kaphat bővebb információt.

A Symbol Ügyvitel termékeket a magyar piacra, a magyar szabályok alapján terveztük és építettük. Akadálya nincs, hogy Ön egy külföldi cég nevében állítson ki vele számlát, de a törvényi követelmények és a jogszabályi megfelelés csak Magyarország területére érvényes.

Programunk DEMO verziója pont erre szolgál. A DEMO verzió megegyezik a megvásárolható programmal, csupán a termékkulcs hiánya miatt az alábbi megszorítások érvényesek:

  • DEMO felirat a bizonylatok fejlécében
  • Frissítés nem elérhető, újabb telepítőkészlet nem futtatható

A DEMO verzió az alábbi többlet tulajdonságokkal bír:

  • Példa adat betöltés (200 termék, 500 vevő, kipróbálási célból)
  • Minden programváltozat kipróbálható, könnyen tud váltani az Easy, Standard, Office és Professional modulok között, élesben ki tudja próbálni, hogy melyik modul mit tud

Cégünk a folyamatos fejlesztés egy jelentős részét arra fordítja, hogy az aktuális jogszabályoknak és rendeleteknek megfeleljen a program. Sürgős esetben azonnali szoftver verzió kiadásával is eleget teszünk a törvényi követelményeknek.

A Symbol Ügyvitelhez fejlesztett WebSyX modul segítségével tetszőleges webáruházzal összekapcsolható. A Symbol Ügyvitel szinte minden adata feltölthető a webes rendszerbe, a rendelések pedig automatikusan letöltésre kerülnek.

WebSyX leírás

Telepítés, frissítés

A DEMO letöltés menüpontban vagy az alábbi gombra kattintva letöltheti a DEMO változatot.

A teljes telepítőkészlet mérete kb. 75Mb. Ez már tartalmazza a .NET 2.0 keretrendszert és a Firebird 2.1 adatbáziskezelőt is.

A telepítőkészlet tartalmaz minden szükséges összetevőt a 64bites operációs rendszereken történő telepítéshez. A régebbi, 32bites operációs rendszerek összetevőit a telepítő az Internet segítségével szerzi be. Emiatt elképzelhető, hogy szükség lesz Internet kapcsolatra.

A telepítés sebessége a számítógép(ek)től függ. A központi gépre való telepítése sem vesz igénybe többet pár percnél, a munkaállomásokra történő telepítés pedig ennél is gyorsabb. A program első indítása során jön létre az üres adatbázis, ennek ideje 2-5 perc közé tehető.

A frissítésekről a kiadás utáni órákban a weboldalunkon és személyre szabott hírlevélben értesítjük ügyfeleinket. Valószínűleg ennél korábban már a Symbol Ügyvitel program is jelezni fogja (felhasználói beállítás függvénye), hogy újabb verzió jelent meg.

Amennyiben frissítés jelent meg, úgy ezt több helyről is elérheti:

  • A Symbol Ügyvitel programban a Súgó/Programfrissítés keresése menüpontban ellenőrizheti, hogy a legújabb programváltozattal rendelkezik-e? Ha van újabb változat, úgy a Symbol Ügyvitel letölti azt, majd kilép és elindítja a telepítőt/frissítőt.
  • A DEMO verziónk minden esetben megegyezik a legújabb éles verzióval. Töltse le a DEMO változatot és indítsa el a telepítőt. Ha a telepítő érzékel egy már telepített programot, akkor automatikusan átkapcsol frissítő üzemmódba. Amennyiben a frissítés lehetősége fenn áll, úgy a frissítés egy gombnyomással megtörténik.

A Symbol Ügyvitel a termékkulcs beállításával élesíthető. Ezt megteheti az Eszközök/Cégadatok varázsló utolsó lapján, vagy a DEMO változat főablakának alján megjelenő sárga csíkban is.

Mivel a Symbol Ügyvitel DEMO és éles változata nem különbözik egymástól, ezért lehetőség van a már több gépre telepített, kipróbált és beállított DEMO rendszer élesítésére is, ha abban nincsenek valótlan adatok, próba bizonylatok.

A Symbol Ügyvitel egy Windows-os alkalmazás, amely futtatható Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1, Windows 10 asztali operációs rendszereken és futtatható Windows 2008 és Windows 2012 szerver platformokon. A Windows XP-n történő futtatás technikailag lehetséges, de a Microsoft által már nem támogatott operációs rendszeren a program futtatása hosszútávon nem biztosított.

Egy „üres” operációs rendszeren, további egyéb programok nélkül alkalmas a Symbol Ügyvitel minden funkciójának használatára. Az esetleges kiegészítő hardver elemek (lapolvasó/scanner, vonalkódolvasó) használatához szükség lehet a gyári meghajtó programokra.

A Symbol Ügyvitel a Microsoft Office csomag nélkül képes adatokat exportálni és importálni is XLS, XLSX és CSV fájlokba. Ezért Microsoft Office csomag nem szükséges a számítógépre, az ingyenes alternatívák (FreeOffice, OpenOffice, LibreOffice, stb.) használatának semmi akadálya.

A Symbol Ügyvitel futtatásához egy átlagos irodai számítógépre van szükség, amely teljesíti az alábbi követelményeket:

  • 2GHz-es processzor, több mag előny
  • 2GB RAM (Windows 8/8.1 esetén 4GB RAM ajánlott)
  • 1GB szabad tárterület (külön szerver esetén a tárterület csak 128MB)
  • 1024×768 pixel felbontású kijelző

Öt felhasználó felett már saját, dedikált szerverre van szükség, amely teljesíti az alábbi követelményeket:

  • 2GHz-es processzor, legalább 2 mag
  • 4GB RAM (Windows Server 2012 esetén 16GB ajánlott)
  • 16GB szabad tárterület

A Symbol Cloud szolgáltatásunk a Symbol Ügyvitel rendszer felhőben történő szolgáltatását jelenti. Kezdeti beruházás nélkül, havi díjas előfizetés keretében veheti igénybe a bárhonnan elérhető ügyviteli szolgáltatást. Bővebb információt ide kattintva kaphat.

A program felhasználói felülete egy Windows-os alkalmazás, amely nem futtatható Linux operációs rendszeren. A Symbol Ügyvitel adatbázisát viszont telepítheti Linux/Unix rendszerekre. A Firebird SQL telepítését ebben az esetben az Ön rendszergazdájának kell elvégeznie.

A Linux operációs rendszerek közül a Debian az, amelynél komolyabb műveletek szükségesek. Erről ide kattintva kaphat bővebb információt.

A program felhasználói felülete Windows-os, de az egyre olcsóbban és könnyebben elérhető vállalati környezetek lehetővé teszik, hogy távoli asztal (RDP) szolgáltatás alatt fusson a Symbol Ügyvitel. Erről több információt ide kattintva kaphat.

A Symbol Ügyvitelhez szükséges szerver lehet Windows-os vagy Linux-os szerver. Mindkettőn üzemeltethető a FirebirdSQL adatbáziskezelő. A NAS-ok általában fájlmegosztásra használhatóak, a rajtuk futó Linux operációs rendszer elvileg alkalmas bármilyen Linux program futtatására, de a gyártók nem garantálják, hogy ez a jövőben is így lesz. A gyakorlatban érdemes egy üzleti célú, valódi szervert beállítani a Symbol Ügyvitel használatához.

A Raspberry Pi egy bankkártya méretű mini számítógép, amelyre telepíthető Linux jellegű operációs rendszer. A hardver azonban kutatási, oktatási célokat szolgál, teljesítményét tekintve nem képes lépést tartani egy átlagos, ami szerverrel sem. Az erre való telepítés nem javasolt.

Terméktámogatás

A terméktámogatás egy, a már megvásárolt programhoz kapcsolódó szolgáltatás, amely az alábbiakat tartalmazza:

  • Ügyfélszolgálati segítség e-mailben: ugyfelszolgalat@symboltech.hu
  • Ügyfélszolgálati segítség telefonon: (1) 445-14-04
  • Jogszabályilag helyes programváltozat elérhetősége
  • Programfrissítések telepítési lehetősége
  • NAV igazolás kiállítási lehetősége

A terméktámogatás minden esetben 12 naptári hónap. A program megvásárlásával együtt (az ár tartalmazza) automatikusan életbe lép a 12+ hónap (következő év azonos hónapjának utolsó napjáig) terméktámogatás. A terméktámogatás lejárta előtt három héttel kollégáink automatikusan kiküldik a díjbekérőt, amely a terméktámogatás következő éves díját tartalmazza. Az összeg beérkezése után a terméktámogatás egy évvel meghosszabbodik.

A terméktámogatás mértéke a megvásárolt program bekerülési árának (kedvezmények, akciók figyelembe vételével) 40%-a évente.

A terméktámogatás kiszámításakor beleértendő:

  • Alapprogram ára
  • Kiegészítő modulok
  • Egyedi fejlesztések

A terméktámogatás kiszámításakor nem értendő bele:

  • Oktatás
  • Konzultáció
  • Kiszállás

A terméktámogatás egy folyamatos kapcsolat a vevő és a szoftvergyártó cég között. Megszakított, eseti jellegű terméktámogatási szolgáltatásra nincs lehetőség.

A lejárt terméktámogatás újbóli igénybe vétele csak úgy lehetséges, ha a ki nem egyenlített (terméktámogatás nélküli időszakra vonatkozó) díj egy összegben kiegyenlítésre kerül. Ekkor a terméktámogatás szolgáltatás újra elérhetővé válik.

Webes szakértői segítség: Kérdezek

Ügyfélszolgálati segítség e-mailbenugyfelszolgalat@symboltech.hu 

Ügyfélszolgálati segítség telefonon: (1) 445-14-04

Üzemeltetés

Az Eszközök/Cégadatok varázsló segítségével módosíthatja cégadatait, beleértve a cég nevét, adószámát (és egyéb közigazgatási adatait), címét, a kapcsolati adatokat és a céglogót. A varázsló utolsó fülén van lehetőség a termékkulcs módosítására is.

A termékkulcs a cégnévvel betűpontosan van összefüggésben, ezért a cégnév változása minden esetben a termékkulcs módosítását teszi szükségessé.

A Symbol Ügyvitelben tárolt minden adat az adatbázisban van. A csatolt dokumentumok, cégadatok és a már mentett számlaképek is itt kapnak helyet. Az adatbázisról készült biztonsági mentés mindent tartalmaz, ami szükséges a teljes adathalmaz visszaállításához.

Biztonsági mentés készíthető az Eszközök/Adatbázisok karbantartása menüpont alatt (több adatbázis esetén) vagy az Eszközök/Gyors biztonsági mentés menüpont alatt (aktuális adatbázist menti). Az alapértelmezett felhasználói beállítások esetén a mentésre a program 10 naponta figyelmezteti is a felhasználóit.

A mentést nem elég elkészíteni! Azt biztonságos helyen, lehetőleg több példányban érdemes megőrizni. A teljes biztonság érdekében legalább az utolsó három mentés megléte szükséges!

A régi típusú rendszerekkel ellentétben a Symbol Ügyvitelben nem kell egy évet lezárni és egy újat nyitni, az év eleji adatok újbóli megadására nincs szükség. Minden adat folyamatosan tárolódik, a bizonylatok folyamatosan sorszámozódnak, a bizonylatok kelte alapján pedig a sorszámozás automatikusan újraindul, ha az új évben kerül kiállításra egy bizonylat.

Nem találta meg a választ kérdésére? Tegye fel kérdését szakértő kollégáinknak, küldjön üzenetet!